חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השכיחות של בריחת שתן ואיך ניתן למנוע אותה?

Rate this post

מאמר זה יספק סקירה של בריחת שתן והשפעותיה על דימוי הגוף. כמו כן, נדון בטיפולים לבריחת שתן וכיצד למנוע אותה.

בריחת שתן היא בעיה שכיחה וזה יכול להיות מביך ולגרום לדימוי עצמי נמוך. בריחת שתן אינה מחלה, אלא סימפטום למצבים אחרים המשפיעים על שרירי השלפוחית והסוגר.

בריחת שתן היא מצב שכיח אצל נשים וגברים בכל הגילאים. זה מתרחש כאשר השרירים והעצבים השולטים בתפקוד שלפוחית השתן אינם פועלים כראוי. בריחת שתן היא מצב בו יש דליפת שתן בלתי רצונית משלפוחית השתן. בריחת שתן יכולה להיגרם מגורמים רבים, כמו לידה, הזדקנות או סוכרת.

בריחת שתן שכיחה יותר בקרב נשים מאשר גברים. ההערכה היא שכאחת מכל חמש נשים מושפעות מהמצב. בריחת שתן עלולה לגרום למבוכה, חרדה וירידה באיכות החיים.

באופן כללי, כ-9% עד 18% מהנשים חוות בריחת שתן בשלב מסוים במהלך חייהן; עם זאת, מספר זה עשוי להיות גבוה יותר עבור אוכלוסיות מסוימות, כגון מבוגרים או אנשים עם מצבים נוירולוגיים כגון שבץ מוחי או מחלת פרקינסון.

עבור גברים, ההערכה היא שבין 5% ל-13% חוו בריחת שתן בשלב מסוים במהלך חייהם, אך מספר זה עשוי להיות גבוה יותר בוודאות.

השכיחות של בריחת שתן משתנה לפי אוכלוסייה ומדינה ובהתאם לאוכלוסיה שנחקרה (למשל, קהילה לעומת שירותי בריאות) וההגדרה של בריחת שתן ששימשה במחקר.

במדינות המערב, בריחת שתן פוגעת בכ-12% מהנשים בשנות ה-50 לחייהן ועד 40% מאלה שהן בנות 80 ומעלה.

במדינות מתפתחות, השכיחות נמוכה יותר בסביבות 4%. ייתכן שהסיבה לכך היא שאנשים רבים במדינות אלו לובשים חיתולי בד המגנים עליהם מפני דליפות המתרחשות במהלך מתן שתן או יציאות.

כיצד נוכל למנוע בריחת שתן והשלכותיה?

ישנן דרכים רבות למנוע בריחת שתן. הראשון יהיה להימנע ממאמץ במהלך יציאות, שיעול או התעטשות, הרמת חפצים כבדים או פעילות גופנית כאשר יש לך דחף להטיל שתן. כדאי גם לשתות הרבה נוזלים ולשמור על משקל תקין.