חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כוחה של הגשמה עצמית

5/5 - (1 vote)

"להיות מה שאנחנו, ולהיות מה שאנחנו מסוגלים להיות, זה הסוף היחיד של החיים." – רוברט לואיס סטיבנסון

אחת ההגדרות להגשמה היא "השגת חיים מספקים וראויים שחיים היטב".

אלן גווירת' מגדיר הגשמה כ"נושא למימוש הרצונות העמוקים ביותר של האדם או היכולות הראויות ביותר של האדם".

יש בהגשמה עצמית משהו מאוד עוצמתי, ועדיין, אנחנו יכולים בקלות לבזבז הרבה מאוד זמן, על המון דברים, ועדיין להתגעגע לאותם רגעי בטלה גם בשיאה של הגשמה עצמית. למרבה הצער, קל מדי לזרוק את הרגעים שלנו.

כאשר אנו הולכים בדרך של הגשמה אנו יוצרים רגעים משמעותיים יותר, אנו הופכים להיות יותר ממה שאנו מסוגלים לו, וחיי העבודה שלנו והחיים האישיים שלנו משתלבים טוב יותר.

והכי חשוב, אנחנו משיגים רגיעה שלווה.

אתה עושה את ההבדל

"שלח לחמך על פני המים כי ברבות הימים תמצאנו.

"כל כך הרבה מנהיגים כמהים להשאיר מורשת. ב"שמונה הרגל: מאפקטיביות לגדולה" כותב סטיבן קובי, 'עמוק בתוך כל אחד מאיתנו יש כמיהה פנימית לחיות חיים של גדלות ותרומה – לעניין באמת, באמת לעשות שינוי.' בולמן ודיל, מחברי הספר "Leading with Soul", מסכימים: "לכל אחד מאיתנו יש תרומה מיוחדת אם נוכל לשאת בעבודה האישית והרוחנית הדרושה כדי לגלות ולקחת אחריות על המתנות שלנו." כשאתה יודע מה מגשים אותך, אתה יכול תן מהמתנות שלך באופן שגם מחזיר לך."

אתה מרגיש מתוגמל

שום דבר לא מחזיר לך כמו הגשמה. וכשאתה מוסיף הגשמה למשחק שלך, אתה מרחיב את תחום התגמולים הפוטנציאליים שלך, כולל התגמולים הפנימיים שלך. בפרק מספרו של עופר בר יהודה המובא באתר "ישראל היום", מתאר המחבר תחושה עילאית של התרוממות רוח כשהצליח להשיג את יעדו ולעמוד במשימותיו. הוא לא עשה זאת למען עצמו, אבל תחושת הסיפוק העצמי היא זו שמובלטת בהרחבה במאמר. היבטים נוספים של הגשמה עצמית באים לידי ביטוי בהרצאות מרתקות אותן מעביר בר יהודה.

"מנהיגים רבים מתוגמלים היטב על עבודתם, אבל הם גם משלמים מחיר בשעות ארוכות ולחץ נוסף – פשרה מצערת בהתחשב במחקר המתועד היטב שכסף פשוט לא שווה אושר. כאשר אתה מוצא הגשמה, אתה מוצא סיפוק בתגמולים חיצוניים ופנימיים כאחד. אתה עדיין יכול לשמור על ההטבות המסורתיות שאתה מרוויח עבור העבודה שלך. כסף מניע. כך גם קידום והערכה ועוצמה. אבל כדי שהעבודה שלך לא רק תחזיר לך אלא בעצם תניע אותך קדימה, אתה צריך גם לחוות את התגמול הפנימי של סיפוק ושמחה".

איכות החיים שלך משתפרת

החיים טובים יותר כשאתה הולך בדרך ההגשמה שלך. כל החלקים משתלבים טוב יותר כשאתה יודע מה גורם לך להרגיש סיפוק.

דרך הקצה הפנימי: 10 הפרקטיקות של מנהיגות אישית:

"כשאתה יודע מה ממלא אותך, אתה יכול לעשות מאמץ מודע לעצב את חייך סביב זה. ואז העבודה שלך משתלבת בחייך האישיים, כמו גם להיפך. החיים המקצועיים והאישיים שלך יכולים להתמזג לאחד כאשר אתה מוצא שביעות רצון בשניהם. יכול להיות שאתה עדיין עסוק. הגשמה אינה עוסקת בשאלה האם חייך עומדים ברעיון הקדום של מישהו אחר לגבי חיים מאוזנים. אבל כשאתה מסתכל על פני חייך, אתה מרגיש לא רק מוצלח, אלא גם בנוח עם הבחירות שעשית".

אתה שומר על הכישרון שלך

כשאתה חי את המטרה שלך עם תשוקה זה לא רק מביא אותך לחיים, זה מושך אחרים. דרך הקצה הפנימי: 10 הפרקטיקות של מנהיגות אישית:

"כתבי עת עסקיים בשנים האחרונות היו גדושים בסיפורים על משיכת עובדים ושימורם. לעתים קרובות אני תוהה כמה זמן, מאמץ והוצאות יחסכו אם המאמצים לפתח מנהיגים חזקים יתמקדו בשיתוף המנהיגים שכבר יש להם.

במאמר שכותרתו 'רגעים של גדולה' תוהה הפרופסור לעסקים מאוניברסיטת מישיגן רוברט קווין, 'כמנהיגים, לפעמים אנחנו באמת 'על' ולפעמים לא. למה? מה מפריד בין פרקי המצוינות לאלה של מיומנות בלבד?״ ביל ג'ורג' מציע תשובה אחת בספרו, מנהיגות אותנטית: "מנהיגים אותנטיים מפגינים תשוקה למטרה שלהם, מתרגלים את ערכיהם בעקביות ומובילים עם ליבם כמו גם בראשם. . הם יודעים מי הם.' כשאתה מוצא הגשמה, אתה לא נשרף; אתה נדלק. אתה מפעיל את הכישרון שלך, אבל אתה זה שמרגיש מתוגמל. אתה חווה את אותם רגעים של גדולות. אתה גם זוכה לנהל חיים נהדרים".

אתה מרגיש שלווה

הגשמה מביאה לתחושת שלווה פנימית.

דרך הקצה הפנימי: 10 הפרקטיקות של מנהיגות אישית:

"כשאתה חי בהתאם לערכים שלך, גם כאשר אתה צריך להקריב מדי פעם, אתה עושה זאת מתוך מודעות מלאה למה שחשוב לך ועושה כל מאמץ לכבד את הערכים הללו בחייך. כפי שמציינים המחברים לי בולמן וטרנס דיל, 'נשמה היא לא משהו שמשאירים בבית'. אינך חייב לבדוק את עצמך בדלת".

זה הסוד לחיים מאושרים- הסוד לחיים מאושרים הוא הגשמה והסוד להגשמה הוא לדעת מה גורם לך להרגיש סיפוק.

"גם אם אתה בדרך כלל מרגיש שמח ומרוצה, זה עדיין קריטי לשמור על תחושת המשמעות הזו. הגשמה היא לא רק תרופה למאוכזבים. זה הסוד לחיים מאושרים. גם אם אתם כבר מתעניינים, נלהבים, מעורבים, מונעים מטרות ומשיגים בכל האמצעים, הבינו למה! אז לעולם לא תאבד את עצמך בדרך להצלחה".

הגשמה היא דרך לתת את המיטב שלך במקום שבו יש לך את המיטב לתת וזו דרך לשנות את העולם, או לפחות את העולם שלך, עם המתנות הייחודיות שלך.

אתה מרגיש יותר הגשמה כשאתה חולק את המתנות הייחודיות שלך עם העולם באופן שגורם לך להתעורר לחיים.

כפי שאומר מרטין זליגמן, "החיים המשמעותיים עוסקים בשימוש בחוזקות שלך בשירות של משהו שהוא גדול ממך." וכפי שהגדיר זאת קלייטון כריסטנסן, הדרך שבה הוא מודד את חייו היא "האנשים שנגעתי בחייהם".

מניסיוני, ההגשמה האולטימטיבית מגיעה משילוב בריא ושילוב של לחיות את הערכים שלך, מימוש הפוטנציאל שלך, לתת את המיטב שלך היכן שיש לך את המיטב לתת בשירותם של אחרים או בשירות "הטוב הגדול יותר", ותרגול של גישה של הכרת תודה.