חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משמעותו של ניהול משא ומתן בניהול עסק מאת גיא כספי

Rate this post

כל בעל עסק יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר על מנת לנהל עסק נכונה הוא ניהול נכון של משאים ומתנים. כל עסק, כמעט בכל רגע נתון, מצוי במקום בו עליו לשאת ולתת, בתחומים ונדבכים שונים, על מנת להגיע לכל מטרה שהיא הקשורה לניהול העסק. עקב כך ובהתאם לזאת, כחלק מהפעילות העסקית שלנו, אחד הדברים החשובים ביותר הוא ניהול משא ומתן עסקי נכון. בעל עסק אשר ידע לנהל משא ומתן בצורה טובה, מדויקת ונכונה עבור העסק, יוכל למנף ולפתח את העסק ברמות הגבוהות ביותר ולהביאו לתוצאות מדהימות. חשוב להבין, שאם לא ילמד בעל עסק לבצע את המשאים ומתנים בצורה נכונה ובטובה עבורו, הדבר יהיה משמעותית בעוכריו. העסק יוותר במקומו, ואף גרוע מכך- זאת יוכל להפילו. 

כלים לניהול משא ומתן מוצלח

בבניית משאים ומתנים מוצלחים לרוב מה שיקבע את הטון הוא הביטחון העצמי של המשתתפים. ככל שאלו יראו יותר בקיאות, ביטחון, מוטיבציה, כך יעלה הסיכוי להצלחתם של כל אלו משמעותית והבאת תוצאות. על מנת לנהל משא ומתן מוצלח ניתן להנחיל כמה כלים אשר יכולים לעזור וכן להביא לכדי תוצאה טובה.

כך למשל, חשיבות גדולה היא לידע שתפגינו במהלך הפגישה. טרם הפגישה, בדקו מי הוא האדם שמולכם, ומצד שני בדקו מה השוק מציע ומי אתם ביחס אליו. ידע הוא כוח, והוא ייתן לכם יתרון משמעותי בניהול המשא ומתן בפועל. שנית, הגיעו במוטיבציה ורצון להצליח, זכרו כי הצד השני רואה את זה ומרגיש את האנרגיה שלכם. אם ישנו חשש, תיעלו אותו לכדי התרגשות. התרגשות היא רגש בונה, לא קשה, ודווקא יכולה בהחלט לבוא בד ובבד עם ביטחון עצמי ולהעניק לכם הצלחה בביצוע המשא ומתן.

לאתר הרשמי של גיא כספי היכנסו ללינק