חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קבוצת בזן: ענקית האנרגיה והכימיקלים של ישראל

Rate this post

קבוצת בזן היא אחת מקבוצות התעשייה הגדולות והחשובות בישראל. החברה, שנוסדה בשנות ה-20 של המאה ה-20, עוסקת במגוון רחב של תחומים ביניהם אנרגיה, כימיקלים, מוצרי צריכה ועוד. לקבוצת בזן השפעה מכרעת על הכלכלה הישראלית.

ייצור אנרגיה וחשמל

אחד הענפים המרכזיים שבהם פועלת קבוצת בזן הוא ייצור חשמל ואנרגיה. הקבוצה היא בעלת תחנת הכוח רדינג בתל אביב, אשר מהווה כ-25% מכושר ייצור החשמל בישראל. בזן גם שותפה במאגר הגז תמר מול חופי ישראל. כמו כן, החברה עוסקת בהפקת גז טבעי ממאגר לוויתן. 

בשנים האחרונות בזן הרחיבה מאוד את פעילותה בתחום האנרגיות המתחדשות. היא הקימה חוות רוח גדולות והינה שחקן מוביל בייצור חשמל סולארי בישראל. בזן רואה במעבר לאנרגיה ירוקה מרכיב מרכזי באסטרטגיה עסקית לטווח ארוך.

תעשייה פטרוכימית

קבוצת בזן היא אחת משתי היצרניות הגדולות של מוצרים פטרוכימים בישראל, יחד עם כרמל אולפינים. הקבוצה מייצרת ומשווקת מגוון רחב של חומרי גלם לתעשייה כגון פוליאתילן, פוליפרופילן ועוד. כמו כן היא מייצרת דשנים וחומרים כימיים לחקלאות.

מוצרי צריכה וקמעונאות

בזן היא הבעלים של רשת השיווק דור אלון, הכוללת תחנות דלק, חנויות נוחות ומסעדות. כמו כן החברה מייצרת ומשווקת מוצרי צריכה כגון חומרי ניקיון ביתיים, צבעים ומוצרי היגיינה אישית.  

פעילות בינלאומית רחבה

לקבוצת בזן פריסה גלובלית רחבה עם חברות בנות, שלוחות ומפעלי ייצור באסיה, אירופה וארה"ב. הקבוצה שואפת להרחיב את פעילותה הבינלאומית בתחומי האנרגיה והכימיקלים.

סיכום

קבוצת בזן היא אחת החברות המובילות והמשפיעות ביותר במשק הישראלי. פעילותה הענפה כוללת ייצור אנרגיה וחשמל, תעשייה פטרוכימית, צריכה וקמעונאות. בזן נמצאת בתהליך מעבר לאנרגיות מתחדשות והרחבת פעילותה הגלובלית. הקבוצה מהווה שחקן מפתח בכלכלה הישראלית וצפויה להמשיך ולגדול בשנים הקרובות.