חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שן שבורה- מה עושים?

Rate this post

בעיה של שן שבורה היא לא רק בעיה שטחית או אסתטית, אלא כזו אשר עוברת בין חלקיה המורכבים של השן ודורשים טיפול עדין ומורכב. בשל כך במקרים של שן שבורה דורשים הבנה של חומרת השבר, שבין היתר גם תקבע את דרך הפעולה שנחוצה לשן. עבור שברים קלים, לעיתים קרובות טיפול של דבקת החלקים יכול להספיק. שכן הליך זה כולל מריחת שרף בצבע שן על האזור הפגוע, תוך התמזגות חלקה עם השן הטבעית.

עם זאת, במקרים בהם השבר נרחב ועמוק יותר, כתר עשוי להיות הפתרון המומלץ. כתר הוא כובע בהתאמה אישית שאמור לכסות את השן הפגועה, לשחזר את צורת השן, החוזק והפונקציונליות שלה. לדוגמה, דמיינו מטופל שעבר תאונת אופניים שגרמה לשבר משמעותי בשן קדמית. בתרחיש זה, כתר לא רק משפר את האסתטיקה אלא גם מאפשר לאדם לנשוך וללעוס בנוחות.

תופעות לוואי וסיכונים של שן שבורה

אם שן שבורה לא מטופלת בזמן, היא עלולה להיחלש ולהפוך להרבה יותר רגישה לנזקים נוספים. שבריריות מוגברת זו עלולה להוביל לשבר אשר עלול להתרחב עד שורשה של השן, מה שיהפוך את הטיפול בשן להרבה יותר מורכב. במקרים כאלה, עקירה עשויה להפוך לאפשרות ברת קיימא היחידה עבור השן, ותחייב התערבויות דנטליות מורכבות כמו השתלות שיניים או גשרים לשיקום התפקוד והאסתטיקה.

כמו כן בריאותה של שן אחת יכולה גם להשפיע על בריאות השיניים השכנות ועל רווחת הפה הכוללת. שן שבורה יכולה לשבש את הנשיכה ואף לגרום ללחץ מיותר על השיניים הסמוכות, מה שעלול להוביל לבלאי או לחיוך לא ישר. שמירה על בריאות פה תקינה תהפוך גם כן למאתגרת מכיוון שחלקיקי מזון וחיידקים יכולים להצטבר באזור השבור, מה שיגביר את הסיכון לחורים ומחלות חניכיים נוספות. לעוד פרטים על השלמות שיניים שבורות, הכנסו לאתר של ד"ר פטררו בקישור: https://www.drpetraro.co.il/