חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיקון 190 – כל מה שחשוב לדעת

Rate this post

אם אתם מתחילים להתכונן לפרישה שלכם, כדאי שתכירו את תיקון 190 לפקודת מס הכנסה. מה זה תיקון 190, למי הוא עוזר ואיך אפשר לנצל את זה לטובתכם? חברת נטו תכנון פיננסי התנדבה לספק לנו מספר טיפים בכתבה שלפניכם.

מה זה תיקון 190?

התיקון נכנס לתוקף ב-2012 ולמעשה הוא מעניק הטבה פיננסית שמטרתה לעודד אזרחים וגמלאים בפרט, להפקיד את הכספים שחסכו עד כה לקופת גמל וליהנות מהאפשרות למשוך בכל העת. תיקון 190 בעצם מגדיל את מגוון הפטורים מתשלום מס על קצבת הזקנה ומאפשר לבצע הפקדה חד פעמית, או שוטפת ישירות לקופה הגמל.

איך עובד תיקון 190?

מבצעים הפקדה, או מספר הפקדות לקופת הגמל, קופת הגמל מאפשרת מעבר בין מסלולי השקעה ללא הגבלה וללא אירוע מס. בנוסף, אפשר למסוך את הסכום הצבור מעל גיל 60 עם מס מופחת של 15% בלבד.

אל תשכחו להתייעץ

כמו כל החלטה פיננסית, לא עושים משהו דרמטי בלי להתייעץ עם מומחים. חשוב שיבחן את הנושא הסוכן הפיננסי שלכם, או סוכנות מובילה בתחום הזה כמו לדוגמא נטו תכנון פיננסי. תיקון 190 בחוק בהחלט משתלם וכדאי, אבל חשוב להכיר אותו ואת היתרונות שלו, על מנת שתהיה לכם את התוכנית הטובה ביותר והמשתלמת ביותר לפי הצרכים שלכם.

לסיכום

כל אזרח המתקרב לגיל 60 חייב להכיר את תיקון 190 בחוק. חשוב להתייעץ עם הסוכן הפיננסי שלכם בנוגע לתיקון 190 ולבחון האם זה ישתלם גם לכם, הכי חשוב, לא לקבל החלטות בלי להתייעץ תחילה.

רוצים ללמוד עוד על תיקון 190? לחצו על הקישור והיכנסו לאתר של  נטו תכנון פיננסי