אלעד הדר מפרק: איך לזהות הזדמנויות עסקיות שאחרים מפספסים

אלעד הדר הוא יועץ עסקי ואסטרטג המתמחה בזיהוי הזדמנויות עסקיות ובניצול פערי שוק. לאורך הקריירה שלו, הדר עזר לעשרות עסקים לזהות הזדמנויות שהיו ממש מתחת לאף שלהם אבל הם לא ראו אותן. המומחיות שלו מתבססת על יכולת לקרוא מגמות שוק, להבין צרכים לא ממולאים של לקוחות, ולזהות נקודות חולשה של מתחרים. אלעד הדר מלמד בעלי עסקים לפתח "עין עסקית" שמזהה הזדמנויות במקומות שאחרים רואים רק בעיות או מגבלות.

אלעד הדר חושף למה רוב האנשים מפספסים הזדמנויות

התובנה הראשונה של אלעד הדר היא שרוב האנשים מפספסים הזדמנויות כי הם לא מחפשים אותן באופן פעיל. הם עסוקים מדי בשגרה היומיומית ולא מקדישים זמן לחשיבה אסטרטגית. אלעד הדר מסביר שהזדמנויות עסקיות לא צצות מעצמן – צריך לחפש אותן בצורה מכוונת ושיטתית. בנוסף, הרבה אנשים מפחדים משינוי או מסיכון, אז גם כשהם רואים הזדמנות, הם לא פועלים לנצל אותה. המפתח הוא לשלב בין חשיבה יצירתית לבין אומץ לפעול.

הקשבה ללקוחות – המקור העשיר ביותר להזדמנויות

אחת השיטות המרכזיות של אלעד הדר היא הקשבה אמיתית ללקוחות. הוא ממליץ לבעלי עסקים לשוחח באופן קבוע עם הלקוחות שלהם ולשאול שאלות פתוחות – מה מתסכל אותם? איזה בעיות הם מתמודדים איתן? מה הם היו רוצים שיהיה קיים בשוק ולא קיים? אלעד הדר מראה שהרבה מההזדמנויות הגדולות ביותר נמצאות בתלונות ובבקשות של לקוחות. כשלקוח אומר "הלוואי שהיה משהו כזה" – זו הזדמנות עסקית שמחכה למישהו שיממש אותה.

מעקב אחרי מגמות ושינויים בשוק

אלעד הדר מדגיש את החשיבות של עקיבה אחרי מגמות שוק ושינויים טכנולוגיים, חברתיים ורגולטוריים. כל שינוי בשוק יוצר הזדמנויות חדשות. זה יכול להיות חוק חדש שמחייב עסקים לעשות משהו אחרת, טכנולוגיה חדשה שמאפשרת לעשות דברים בצורה יותר יעילה, או שינוי בהעדפות הצרכנים. אלעד הדר ממליץ להקדיש שעה בשבוע לקריאת חדשות בתחום, עקיבה אחרי מתחרים, והבנה של מה משתנה בשוק. מי שמזהה מגמה לפני האחרים – יכול להיות הראשון לנצל אותה.

חיפוש פערים בשירות של מתחרים

שיטה נוספת של אלעד הדר היא ניתוח מעמיק של מתחרים וזיהוי של נקודות חולשה בשירות שלהם. אלעד הדר מציע לעבור את החוויה של לקוח אצל המתחרים – להזמין מהם, לדבר עם שירות הלקוחות שלהם, לקרוא ביקורות. כל תלונה על מתחרה היא הזדמנות פוטנציאלית. אם לקוחות מתלונים שמתחרה לא עונה מהר מספיק, או שהמחירים יקרים מדי, או שהשירות לא אישי – זו הזדמנות לבנות יתרון תחרותי על הנקודות האלה.

 

אהבתם את הפוסט?

לחצו על הכוכב כדי לדרג אותו!

ציון ממוצע: 0 / 5. כמות מצביעים: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.